Saturday, 18 February 2012

'Mimpi Kita' - Ruhil Feat Deddy Dores

DD:
Begitu berat dugaan hidup
Yang menghalang didepanku
Ku rasa bimbang akan dirimu
Mampukah kau bertahan kasih

Ruhil:
Walau badai petir menyambar
Cintaku hanya untukmu
Tiada yang lain dihati ini
Cintaku tetap tulus suci
Hingga akhir nanti

DD & Ruhil:
Di antara kita berdua
Terjalin kasih yang membara
Walau apapun yang terjadi
Ku tetap milikmu

DD & Ruhil:
Satukan rasa cinta ini
Kuatkan iman didada
Agar mimpi kita berdua
Menjadi nyata
Menjadi nyata

DD & Ruhil:
Berkurun pun kita bersama
Memburu kasih dan asmara
Walau apapun yang terjadi
Ku tetap milikmu

DD & Ruhil:
Satukan rasa cinta ini
Kuatkan iman di dada
Agar mimpi kita berdua
Menjadi nyata
menjadi nyata

DD:
Walau badai petir menyambar
Cintaku hanya untukmu

Ruhil:
Tiada yang lain dihati ini
Cintaku tetap tulus suci
Hingga akhir nanti


Album : -
Artis : Ruhil Feat Deddy Dores


'Cinta Satukan kita' - Judika

Dia sepi disini
Tak seperti yang lain
Walau sudah takdirnya
Namun dia tetap tersenyum

Bahagialah bila
Kau masih punya mimpi
Hidup hanya sekali
Berikanlah yang terbaik

Merindukan purnama
Bertahan walau di dalam duka
BersyukurNya lah kita
Masih banyak yang sayangi kita

Merindukan purnama
Meraihkan cinta
Cinta yang menyatukan kita

Cinta, cinta kita


Album : -
Artis : Judika

'Saat Bahagia' - Ungu Feat Andien

Saat bahagiaku duduk berdua denganmu
Hanyalah bersamamu hmmm
Mungkin aku terlanjur
Tak sanggup jauh dari dirimu
Ku ingin engkau selalu

Ku ingin milikmu
Ku ingin engkau mampu
Ku ingin engkau selalu bisa
Temani diriku sampai akhir hayatmu
Meskipun itu hanya terucap
Dari mulutmu oooh dari dirimu
Yang terlanjur mampu bahagiakan aku
Hingga hujung waktu selalu

Seribu jalan pun ku nanti
Bila berdua dengan dirimu melangkah bersamamu
Ku yakin tak ada satu pun
Yang mampu merubah rasaku untukmu
Ku ingin engkau selalu

Tuk jadi milikku
Kuingin engkau mampu
Kuingin engkau selalu bisa
Temani diriku sampai akhir hayatmu
Meskipun itu hanya terucap
Dari mulutmu oooh dari dirimu
Yang terlanjur mampu bahagiakan aku
Hingga hujung waktu selalu

Mungkin aku terlanjur
Tak sanggup jauh dari dirimu
Ku ingin engkau selalu

Jadikan aku
Ku ingin engkau mampu
Ku ingin engkau selalu bisa
Temani diriku sampai akhir hayatmu
Meskipun itu hanya terucap
Dari mulutmu oooh dari dirimu
Yang terlanjur mampu bahagiakan aku
Hingga hujung waktu selalu


Album : -
Artis : Ungu Feat Andien


'Love Story' - Melly Goeslow Feat Irwansyah

Bila cinta endapkan semua harapan
Jalan terjal dan mematikan pasti ku tempuh juga
Bila cinta seribu tahun akan ku tunggu
Walau tubuh tertimbun bukit tanganku menggapaimu

Love story let's make a history
Sejarah cinta kita menguasai bumi
Mengalahkan semua yang paling terindah

Love story let's make a history
Biarpun seribu bencana meremukkan tubuh kita
Namun cinta tetap akan utuh

Love story

Bila cinta seribu tahun akan ku tunggu
Walau tubuh tertimbun bukit tanganku menggapaimu

Meremukkan tubuh kita
Namun cinta kita tetap akan utuh
Love story, love story, love story


Album : -
Artis : Melly Goeslow feat Irwansyah


'Ketulusan Cinta' - Asmirandah

Ku berikan cinta dan hatiku
Ku berikan seluruh jiwaku
Ku berjanji seumur hidupku
Hanya ku berikan untukmu

Ingin ku berikan mata hatiku
Melihat terangnya cahayamu
Meniti berjalan ke jalanmu
Hanya tuk selalu di dekatmu

Inilah ungkapan hatiku kepadamu
Tanda ketulusan cinta
Tak ada yang sempurna
Yang melebihimu di dunia
Oh tuhanku


Album : -
Artis : Asmirandah

'Ku Pilih Hatimu' - Ussy Feat Andhika Pratama

Ku pilih hatimu tak ada ku ragu
Mencintaimu adalah hal yang terindah
Dalam hidupku oh sayang
Kau detak jantung hatiku

Setiap nafasku hembuskan namamu
Sumpah mati hati ingin memilihmu
Dalam hidupku oh sayang
Kau segalanya untukku

Janganlah jangan sakiti cinta ini
Sampai nanti saat ragaku
Sudah tidak bernyawa lagi
Dan menutup mata ini untuk yang terakhir

Setiap nafasku (setiap nafasku)
Hembuskan namamu (hembuskan namamu)
Sumpah mati (sumpah mati)
Hati ingin memilihmu (ku milikmu)
Dalam hidupku oh sayang
Kau segalanya untukku ooh

Janganlah jangan sakiti cinta ini
Sampai nanti saat ragaku
Sudah tidak bernyawa lagi
Dan menutup mata ini untuk yang terakhir

Oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
Sampai nanti di saat nafasku
Sudah tidak berhembus lagi
Karena sungguh cinta ini
cinta sampai mati

Janganlah jangan sakiti cinta ini
Sampai nanti saat ragaku
Sudah tidak bernyawa lagi
Dan menutup mata ini untuk yang terakhir

Oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
Sampai nanti di saat nafasku
Sudah tidak berhembus lagi
Karena sungguh cinta ini
cinta sampai mati


Album : -
Artis : Ussy Feat Andhika Pratama

'Ayat-Ayat Cinta' - Rossa

Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah aku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Maafkan bilaku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu

Bila bahagia mula menyentuh
Seakanku bisa hidup lebih lama
Namun harusku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengornabanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Ketika ku bersujud...


Lagu Tema : Filem 'Ayat-ayat Cinta'
Artis : Rossa


'Biar Sampai Ke Bintang' - Asmidar

Biar mimpi-mimpi kita
Jejak sampai ke bintang
Walau harus menggapa awan
Menongkah arus ini

Aku tahu bukan mudah
Tapi mimpi ini harus aku
Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita

Biar mimpi sampai ke bintang
Kerna kita semua tahu
Kerna ini impian
Setiap satu dari kita

Tiada gunung yang terlalu tinggi
Tiada laut yang terlalu luas
Tuk mereka memisahkan kita
Dari mimpi-mimpi kita ini

Jangan resah ini takdir
Tuhan mendengarnya
Tuk membawa mimpi-mimpi kita
Menuju ke bintang


Album : -
Artis : Asmidar (Vokal Bukan Sekadar Rupa)

'Lara Lagi' - Adira

Hanya sampai disini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini

Biar ku pujuk hati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu

Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
Walau dipisah laut biru

Cinta aku hanyalah untuk untukmu
Tak pernah goyah
Tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu.... percayalah

Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di suatu hari nanti
Ku jejak bahagia


Lagu Tema : Filem 'Ombak Rindu'
Artis : Adira




'Jangan Pernah Berubah' - ST12

Biarlah waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Kan ikhlas 'tuk bersabar

Cintaku padamu sungguh besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas 'tuk bertahan

Meniggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaanku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak rela yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah coba untuk berubah
Tak rela yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya

Album : -
Artis : ST12

'Percaya Padaku' - Ungu

Aku tak tahu apa yang ku rasakan
Dalam hatiku saat pertama kali
Lihat dirimu, melihatmu

Seluruh tubuhku terpaku dan membisu
Detak jantungku berdebar tak menentu
Sepertinya aku tak ingin berlalu

Berikan cintamu juga sayangmu
Percaya padaku kan menjagamu
Hingga waktu menjemputku

Ku berikan cintaku juga sayangku
Percaya padaku kan menjagamu
Hingga waktu menjemputku

Saat ku tahu kau akan pergi jauh
Izinkan aku tuk selalu menantimu
Untuk katakan ku ingin dirimu (Ingin dirimu)

Agar ku tahu betapa ku terlalu
Mencintaimu aku akan menunggu
Hingga dirimu kembali untukku

Tolonglah aku bagaimana diriku
Ungkapkan itu rasa yang membelenggu
Dalam hatiku ku cinta padamu

Berikan cintamu juga sayangmu
Percaya padaku ku kan menjagamu
Hingga waktu menjemputku


Album : 1000 Kisah Satu Hati
Artis : Ungu

'Kerana Hati Bicara' -Oki Setiana Dewi feat Andi Asryl

Oki:
Mengharungi samudera mahligai nan suci
Penuh gelombang silih berganti
Semua adalah ujian penguat cinta
Bila hati bicara

Andy:
Kekadang tak perlu terucap kata kata
Untuk selami dalamnya hatimu
Susah senangmu jadi bahgian hidupku
Karena hati bicara

Oki & Andy:
Kata menjelmakanmu kisah berjutakan cerita
Hadirmu dihidupku memberikan berjuta makna
Karunia Illahi mempersatukan dua hati
Kurasa yang kau rasa karena hati bicara

Oki & Andy:
Kekadang tak perlu terucap kata kata
Untuk selami dalamnya hatimu
Susah senangmu jadi bahgian hidupku
Karena hati bicara

Oki & Andy (3x):
Kata menjelmakanmu kisah berjutakan cerita
Hadirmu di hidupku memberikan berjuta makna
Karunia Illahi mempersatukan dua hati
Kurasa yang kau rasa karena hati bicara


Lagu Tema : Dalam Mirhab Cinta
Artis : Oki Setiana Dewi & Andi Asryl

'Di Atas Satu Cinta' - Indah Dewi Pertiwi

Jejak-jejak langkahku
Bagaikan lemran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hihupku ‘kan ku bangun
di atas satu cinta

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku


Lagu tema : Tentang Dhia
Artis : Indah Dewi Pertiwi

'Istikarah Cinta' - Sigma

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembinyi
Berteman di malam sunyi penuh doa

Sebut namaMu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikarah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

Istikarah cinta....


Album: Istikarah Cinta
Artis: Sigma

Wednesday, 8 February 2012

Tiada Apa Yang Dapat Dibanggakan..??

Tiada apa yang dapat dibanggakan dalam hidup ini sebagai sebagai seorang wanita.... hanya apabila dianugerahkan oleh Allah kepada saya menjadi seorang ibu... mummy kepada 2 cahayamata yang semakin dewasa.

Hari2 yang difikirkan hanya utk mereka. Setiap yang saya usahakan untuk berjaya dalam kerjaya saya kini... hanya dihati adalah mereka. Biarpun kadang kala airmata yang menjadi teman dimalam hari namun tidak pernah saya letakkan di hati ini utk berputus asa.

Anak adalah anugerah dari Allah... ianya adalah amanah Allah utk saya jaga.. dan dari kain yang putih lahirnya anak2 ini.... dan yang akan mewarnainya juga adalah saya...

Biarpun mereka sudah ketiadaan daddy.. namun tidak pernah anak2 ini terasa akan kekurangan mereka tanpa daddy... sayalah mummy dan daddy buat mereka. Dihati ini abadi kasihNya di Awan Biru... kekuatan dan ketabahan ini pasti akan terbayang akan mata dan wajah arwah suami di hari terakhirnya... dan akan ku berpegang pada janji dan amanah terakhirnya sehingga ke hujung nyawa.

2012 adalah tahun ketiga kami tanpa arwah... Alhamdulillah setiap hajat arwah pasti akan saya laksanakan seperti yang dikehandakinya... syukur... semoga Allah memberi kekuatan dan ketabahan hati buat saya demi anak2 ini.

Tahun baru juga adalah lembaran baru yang membahagiakan saya... satu persatu keceriaan yang datang... Alhamdulillah... syukur....

Januari 2012 bukan sahaja bulan kelahiran saya dan anak2.... tetapi ia juga hadiah yang di nanti2kan oleh saya selama 9tahun perkhidmatan saya sbg SN... kenaikan pangkat adalah hadiah buat anak2 tersayang... airmata mak dan abah tanda kebanggaan dan rasa terharu kerana melihat kepayahan anaknya ini ada juga rahmatnya... ianya juga hadiah buat mak abah yang tidak putus2 berdoa yang terbaik buat anak mak ini...

Tahun baru!!! hanya 3 shj target utk tahun ini.. hmmm aper tue!!! hmmmm 'Biarlah Rahsia'... semoga target ini tercapai sblm hujung tahun.

Buat anak2 mummy sayang... jadual kita tahun nie ketat sikit... SB kena focus dgn study lebih sedikit bagi persediaan kamu ke standard 1 next year... PG mummy yang cute.... tahun nie dah mula follow kelas tuisyen dgn SB... happy sangat sekarang... mummy nak PG rajin sikit follow SB yang rajin buat revision di rumah...

Bila terbangun dari tidur tiada apa yang saya cari melainkan melihat PG yang tidur disebelah saya kemudian jenguk pula SB di bilik sebelah..... pagi nie tgk SB tidur dengan buku cerita baru yang saya beli baru2 nie.... hmmm patutla bilik tidur kamu terang shj... bila dah tahu membaca nie buku cerita pon dibawa bersama....


Tuesday, 7 February 2012

SmartBoy ke kelas mengaji..

Alhamdulillah.. semenjak SB ke kelas mengaji iqra' nie banyak yang dipelajarinya. Setiap kali balik dari kelas mengaji belom sempat mummy pegang tangannya utk turun tangga kelas SB dah mula buka cerita apa yang dipelajarinya hari nie... senyum shj melihat anak kecil mummy nie berkata. Syukur... SB sudah semakin pandai membaca surah2 kecil... syukur Alhamdulillah... mummy takkan berputus asa utk melakukan yang terbaik buat kamu 2 beradik...

SB yang kebiasaannya sudah semestinya akan mengajar setiap apa yang dipelajarinya di sekolah akan di transfer ke adiknya PG... macam biasa adik yang paling rapat dengan abang 1st sekali mesti tanya 'abang tadi abang belajar ape?' ha..... adik dah mula tanye jadi topik cerita sudah bermula... jadi berbuallah 2 beradik nie di belakang kereta hingga lah mummy dah parking kereta di tempat kereta pon mereka tak sedar...

Sampai shj di rumah... macam biasa 2 beradik nie dah tahu waktu tidur... jadi SB siapkn beg sekolah dan tumbler utk hari esok... dan PG macam biasa juga dah tunggu mummy tutup notebook utk tidur bersama.... cium sayang buat anak2 mummy sayang... Malam ini ucapan 'Assalamualaikum, mummy' buat pertama kali dari Danish sebelum tidur buatkan mummy tersenyum menahan airmata ketika mencium dahimu... kamu semakin dewasa sayang...

Esok mummy buatkan kebab salad utk breakfast kamu di sekolah yer... ;-)