Monday, 7 July 2014

Di Saat Kita Diuji...

Didalam kehidupan kita ini, perlu adanya pengorbanan.Pengorbanan memerlukan perjuangan seiring dengan ketabahan hati bagi meneruskan liku-liku pahit, perit dan manis kehidupan.

Ketika kita ditimpa kesusahan, bererti Allah mahu kita lebih dewasa dalam menghadapi kehidupan ini. Ketika kita ditimpa musibah, bererti Allah ingin agar kita mendekatiNya.

Yakinkan diri, Kuatkan azam dan cita-cita. Jangan tunjukkan kelemahan diri kita kepada Syaitan yang tidak pernah berhenti menghasut kita agar terus lemah. Yakinlah dalam diri bahawa setiap ujian adalah tanda Allah sayang kepada kita. Ketahuilah bahawa selepas setiap ujian itu selesai pasti akan datang ujian yang seterusnya. Maka bersedialah untuk menghadapinya.

Gambar ketika menghadiri kursus di Bangunan MNA, Petaling  Jaya

Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa redha atas ujian dan ketentuanNya.Apa yang ditetapkan buat kita adalah yang terbaik.

Buat Teman yang baru sahaja sehilangan insan tersayang tempat bergantung hidup & kasihnya hati. Salam Takziah, tabahkan hati.. Allah mengujimu kerana Dia tahu tahap kemampuanmu dik. Lihatlah anak2 mereka adalah kekuatan kamu disaat sebegini. Ada masa kita bertemu yer dik...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.