Wednesday, 22 August 2012

Cantiknya Wanita itu

CANTIK???

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya... kerana itulah pintu hatinya. Tempat dimana cinta itu ada"...

Wanita CANTIK ialah:
  1. Melukis kekuatan melalui masalah
  2. Tersenyum saat tertekan
  3. Tertawa saat hati sedang menangis
  4. Tabah di saat terhina
  5. Mempesonakan kerana memaafkan
  6. Mengasihi tanpa balasan
  7. Bertambah kuat dalam doa & pengaharapan Illahi
Ya Allah.. Walaupun dirimu tidak cantik dimata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan ALLAH

MELUKIS KEKUATAN MELALUI MASALAH
Seoarang wanita itu akan terselah kekuatannya apabila kita melihat bagaimana dia menghadapi masalah yang datang padanya sama ada dia lemah mahupun semakin tabah dengan dugaan yang datang padanya. InsyaAllah bagi yang kuat dia berjaya memanfaatkan ujian Allah padanya untuk meningkatkan kekuatan dirinya.

TERSENYUM SAAT TERTEKAN
Percaya atau tidak, kalau benar-benar seorang wanita itu mampu melalui masalah yang dihadapinya kita diantara orang yang disekelilingnya tidak akan mampu meneka perasaan yang sebenar beliau. Kenapa??? kerana terlalu dalam untuk kita memahami perasaan dia yang selalu tersenyum tidak kira sama ada dia ada masalah ataupun sebaliknya.

TERTAWA DI SAAT HATI SEDANG MENANGIS
Bukan saja2 wanita tertawa di saat hatinya terluka dan menangis. Dia bersikap sedemikian kerana dia mahu menjadi seorang yang tabah dan tidak mahu menyusahkan orang sekelilingnya. Tambahan pula dia yakin akan pertolongan YANG MAHA ESA akan datang kepadanya. Dan dia tetap tertawa menutup segala gundah dan kelukaan yang ada kerana keyakianannya terhadap bantuan Allah tidak pernah surut.

TABAH DI SAAT TERHINA
Setiap yang baik itu sentiasa diuji olehNya dan salah satu daripadanya ialah penghinaan dari manusia. Tapi bagi seorang wanita yang cantik pekertinya semua itu bukanlah halangan untuk dia meneruskan hidupnya malah dia akan berusaha untuk menjadi lebih tabah untuk menghadapi hari yang mendatang. Ketabahan yang ada dalam diri dia menjadi perisai untuknya menangkis segala hinaan daripada manusia lain yang tidak pernah mengenal erti ketakutan akan azab YANG MAHA ESA.

MEMPESONAKAN KERANA MEMAAFKAN
Bukan mudah untuk kita memaafkan kesalahan orang lain terhadap diri kita. Lebih-lebih lagi apabila melibatkan kesalahan yang melukakan hati hingga hancur musnah sesebuah kehidupan itu. Namun bagi seorang wanita yang canti itu, kemaafan itu sentiasa diberikan kepada yang pernah melukakan malah menyakitkan hatinya. Kerana baginya mereka inilah yang memberi peluang untuk beliau menjadi lebih tabah.... SUBHANALLAH....

MENGASIHI TANPA BALASAN
Kasihnya terhadap keluarganya memang datang dari hatinya yang ikhlas bukanlah kerana mengharapkan sebarang pembalasan. Ini kerana wanita yang canti seperti ini kasihnyauntuk mereka ini bukannya kasih yang dibuat-buat tetapi kasih yang tulus. Malah mereka inilah yang membuatkan dia kuat menahan segala tomahan dan ujian dari YANG MAHA ESA. Kasih seorang wanita yang cantik ini amat sukar untuk kita cari di mana-mana melainkan kasih seoarang isteri dan ibu yang solehah.

BERTAMBAH KUAT DALAM DOA DAN PENGHARAPAN ILLAHI
Dia hanya berharap kepada YANG MAHA ESA. Dia juga tidak pernah mengenal erti lelah dalam terus berdoa tidak kira siang dan malam untuk kehidupan orang yang dia sayang. Wanita yang cantik tidak mementingkan diri sendiri kerana mereka lebih mementingkan kepentingan orang yang mereka sayang. Insan tersayang dan keluarga mereka tidak pernah terlepas dari setiap doa-doa yang dipohon kepada YANG MAHA ESA.


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.